donderdag 4 november 2010

update groenten in november




Mijn balkontuintje is op het moment wel heel leeg. Ik heb voor het najaar alleen wat bollen geplant en die komen nu al uit. Qua groente heb ik nog spinazie, paksoi en radijs staan. Blijkbaar hebben ze geen last van het herfstweer.
Ik heb nog 1 mdm.Jeanette plant over maar die heb ik binnen gezet want dit weer overleeft de plant zeker niet. Nog niet alle pepers waren geel geworden dus ze rijpen binnen gewoon door. Deze pepers worden geplukt en ingevroren want die kan ik altijd wel gebruiken. De meeste pepers heb ik verdeeld onder mijn tantes, moeder en vooral mijn zusje. Die is een echte surinaamse en eet alles met peper.
Deze pepers ga ik zeker volgend jaar weer planten samen met de chili pepers want ze hebben een prima opbrengst en hebben weinig last van ongedierte.
Van de paksoi heb ik ook al wat gegeten en die is lekker mals, vind mijn konijn ook. Er is best wel veel paksoi en spinazie dat ik deze deel met mijn konijn, hoef ik niet apart groenten te halen voor hem, lekker makkelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten