woensdag 27 oktober 2010

No knead bread



Brood kocht ik altijd bij de supermarkt, dacht ik nooit verder over na totdat ik bij een italiaans restaurant in Rotterdam een wel heel lekker brood proefde. Zulk brood vind je niet bij AH of Jumbo, dat kon ook niet want de chef van het restaurant maakte deze zelf hoorde ik bij navraag. Sindsdien ben ik dus geintereseerd in brood en heb ik vele recepten gevonden maar ik had altijd het idee dat brood bakken moeilijk was en lang duurde. Dus het is er nooit van gekomen totdat ik een kook serie vond van de canadese chef Michael Smith. In een aflvering maakte hij no-knead bread en het leek zo simpel misschien een beetje te simpel. Dat zal toch wel minder lekker zijn dacht ik. Maar het verlangen naar vers gemaakt brood bleef dus op een dag probeerde ik toch zijn no-knead bread. Gewoon een dag van tevoren beginnen,overnacht laten rijzen en de volgende dag de oven in en om half een heb ik vers, nog warm brood. HEERLIJK!!!
Het brood beviel zo erg dat toen ie op was, direkt nog aan eentje begon voor de volgende dag. Twee weken lang heb ik alleen mijn eigen brood gegeten en ik ben er heilig van overtuigd dat als je eenmaal dit brood zelf bakt,je nooit meer brood van de supermarkt haalt.
De korst was lekker knapperig en de binnenkant heerlijk zacht. Niks lekkerder dan vers gebakken brood uit de oven, kan je me 's nachts wakker voor maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten