maandag 20 september 2010

Zelfgemaakte pasta en brood




Ik had laatst zo'n zin in pasta met paddestoelen dus heb ik wat paddestoelen gehaald bij AH en ik vroeg me net af of ik nog linguini/tagliatelle in de kast had staan.Ik bedacht me dus op dat moment dat ik het zelf nog kon proberen. Ik heb namelijk een tijdje terug een pasta apparaat gekocht van Imperia bij Kookpunt. Dus dit was een goed moment om het zelf te proberen. Ik had gelukkig nog wat 00' pasta in huis. Samen met wat eieren en een beetje water,effe laten rusten en klaar. Dus het is pasta met paddestoelen en room geworden. Eerlijk gezegd wist ik niet zo goed wat ik moest verwachten van de smaak van zelfgemaakte pasta maar toen ik het uiteindelijk proefde, ooooh wat lekker. Ik durf te verwedden dat als je eenmaal zelfgemaakte pasta hebt geproefd dat je niets anders wilt. De smaak is wat zachter en de consistentie is fluweliger(is het eerste wat me te binnen schoot). Heel erg lekker dus.
Die zelfde week heb ik voor de 2e keer brood proberen te maken; een combi van wit meel en bruin meel. De eerste keer heb ik een no-knead bread gemaakt van chef Michael Smith en die was ook heel erg lekker.Deze keer moest ik wel kneden dus ik ben een dag van tevoren ermee begonnen. Het is heel makkelijk zelf te maken maar begin wel een dag van tevoren. Ziehier het recept;
http://allrecipes.com//Recipe/french-country-bread/Detail.aspx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten